marți, 28 august 2018

Despre notițe și sfaturi pentru a învăța mai ușor (partea I)

Articolul mult așteptat de voi, ce are în prim plan notițele, este gata (cel puțin prima parte a acestuia) și este însoțit de o surpriză: este scris de Luiza pe care o găsiți pe Instagram cu numele @study_medicinee

Luiza este în clasa a XII-a și se pregătește să susțină admiterea la Facultatea de Medicină și Farmacie Carol Davila, București. Visul ei este să devină un medic foarte bun și este conștientă de faptul că, pentru a îndeplini acest vis, este nevoie de multă muncă. Dorește să ofere un ajutor informațional celor ce o urmăresc pe Instagram și să-i motiveze pe cei care aspiră să fie admiși la medicină.

În continuare, vă las să descoperiți modul în care Luiza realizează notițele. Nu uitați să-i transmiteți părerea într-un comentariu și să ne spuneți ce articole doriți să citiți în continuare pe blog.



De ce este util să-ți faci notițe?

Când m-am apucat să învăț la biologie, m-am rezumat la a măzgăli paginile manualului. Am îngroșat cuvintele cheie sau valorile numerice și am subliniat informațiile cele mai importante.

Tot ce mai rămânea de făcut era să învăț, însă în manual informațiile sunt mai mult povestite și, deși le înțeleg, maniera în care sunt prezentate nu este cea mai prietenoasă pentru a putea reține ceva. Așa că cea mai bună soluție a fost să îmi structurez materia astfel încât aceasta să fie cât mai sistematizată în capul meu.


De ce materiale ai nevoie pentru realizarea notițelor?

Pentru că biologia este materia obligatorie din care se vor realiza întrebări pentru examenul de admitere, voi detalia cum mi-am făcut notițe la această materie. Așadar, vei avea nevoie, în primul rând, de manualul de biologie de clasa a XI-a, autor Dan Cristescu, editura Corint.

În afară de acesta, vei avea nevoie de un instrument de scris, pix sau stilou. Pixul meu preferat este un Roller Pen 0.5, pe care l-am folosit pentru notițele de la biologie.

Pentru a scoate în evidență anumite informații (pe care fie le consideri foarte importante, fie nu le poți reține cu toate că le repeți constant), ai nevoie de tot felul de markere de diverse culori. Eu folosesc finelinere și markere Faber-Castell și carioci de la Sharpie.

Când înveți, foarte folositoare sunt și post-it-urile. După ce rezolv grile, îmi notez informația pe care încă nu o stăpânesc foarte bine pentru a reveni asupra ei ori de câte ori este nevoie.


Cum să îți organizezi notițele pentru a reține mai ușor informațiile?

În primul rând, citesc capitolul din care urmează să realizez notițele pentru a mă familiariza cu informațiile prezentate. 

În ceea ce privește structura notițelor, nu am un tipar anume. Dacă este cazul, încep cu definirea unor termeni. Este foarte important ca notițele să nu reprezinte transcrierea informației din manual, scopul acestora este să te ajute să reții logic ce ți se prezintă. 

De cele mai multe ori, mă limitez la desene reprezentative și la realizarea unor scheme pe care să le parcurg rapid. Dacă nu ești foarte talentat la desen, poți fie să printezi imaginile (în cazul sistemului muscular, de exemplu), fie să desenezi punând foaia peste ecranul laptopului. Recomand să nu pierzi foarte mult timp pentru a face desene cât mai estetice. Important este să înțelegi ceea ce desenezi și să memorezi informația pentru un timp cât mai indelungat.

Pentru a reține mai ușor, notițele trebuie să fie cât mai colorate și pline de viață. Nu doar că îmi dau o stare foarte bună atunci când le citesc, ci mă și motivează, mă încarcă cu energie. Mai mult, am făcut și un cod al culorilor pe care-l folosesc atunci când realizez notițele. Titlurile le subliniez cu roz sau mov (prefer nuanțele pastelate), iar cuvintele cheie le scriu cu majuscule și le subliniez cu galben sau verde pentru a-mi sări în ochi mai repede. 


Închei prin a vă spune că nu ai nevoie de un tipar anume pentru a realiza notițele. Nu contează dacă sunt niște măzgălituri aleatorii care nu au sens pentru ceilalți; dacă pe tine te determină să îți amintești ce ai învățat, sunt perfecte. Trebuie să înveți cum să înveți și să funcționeze pentru tine. Să găsești momentul zilei în care ești cel mai productiv (pentru mine, acest moment este dimineața), să te menții motivat și să ai în vedere scopul pentru care depui efortul de acum.

7 comentarii:

  1. Imi place articolul. Mi-as dori mai multe articole despre viata ca student la medicina. Si eu voi da admiterea anul viitor si vreau sa stiu ce ma asteapta :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Util articol. Va mai fi o parte? Cand va aparea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Partea a doua va avea ca subiect notițele în format electronic și va apărea la sfârșitul lunii septembrie.

      Ștergere
  3. Când l-am găsit pe Dr.Ogaga, aveam o nevoie disperată să-l aduc înapoi pe fostul meu iubit. M-a părăsit pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în această situație. M-a părăsit după 3 ani fără nicio explicație. Îl contactez pe Dr.Ogaga prin contactul său și El mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce și-a dorit, a făcut o vrajă de dragoste pentru a ne ajuta să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să-mi trimită din nou mesaje și s-a simțit îngrozitor pentru ceea ce m-a supus. A spus că am fost cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis față de mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat dr. Ogaga, partenerul meu este foarte stabil, fidel și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu caldura Dr.Ogaga oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere