miercuri, 12 august 2015

Despre meditații

Un subiect mereu dezbătut pe grupurile care au ca temă admiterea la medicină este cel legat de importanța meditațiilor. Am observat că părerile sunt împărțite atunci când este vorba de acest subiect. Unii consideră că fără meditații nu vei reuși să fii admis la medicină, iar alții cred că important e să înveți, nu contează dacă ești ajutat de un profesor sau nu.

Eu mă încadrez în categoria celor care au intrat la medicină fără a face meditații. Am ales să mă pregătesc singură din motive financiare. Deși îmi doream foarte mult să fiu la medicină, nu eram sigură că voi reuși. Cel mai mult am fost influențată de opiniile celor din jurul meu. De la profesori până la prieteni de familie, toți mi-au spus că am nevoie neapărat de meditații că la medicină se intră greu și, dacă nu pot face meditații, să mă îndrept spre alt domeniu. Chiar dacă nu am fost în fruntea listei, am reușit să fiu admisă pe locurile de la buget.

Părerea mea este că meditațiile au importanța lor, dar nu sunt esențiale. Un profesor îți poate explica noțiunile astfel încât să îți fie accesibile, te poate motiva să înveți, îți poate organiza materia astfel încât să o parcurgi de câte ori este nevoie. Dar toate acestea le poți face și tu pentru tine.

În primul rând, informează-te! Trebuie să știi foarte bine tematica examenului de admitere. Asta pentru că unele capitole (la chimie, de exemplu) nu sunt în programă și nu trebuie să le înveți. Vezi ce manuale sunt recomandate de facultate și axează-te pe ele. Din acele manuale vor fi formulate grilele de la examen. Află ce format are examenul. La București, sunt 100 de grile (60 biologie, 40 proba la alegere) de două tipuri: complement simplu și complement grupat.

Învață cum să înveți! E important să descoperi prin ce modalitate înveți logic și eficient. Pentru a reține repede și pentru o lungă perioadă informațiile la biologie, trebuia să desenez. Pentru fiecare capitol, mi-am făcut desene, scheme cât mai colorate, pe care le-am lipit pe perete astfel încât să le vizualizez tot timpul. Și m-au ajutat, chiar și acum îmi amintesc arterele, venele sau circuitul enterohepatic. Pe lângă desenat, m-au ajutat mult și filmulețele de pe youtube. Deși nu aveam un profesor care să mă mediteze, găsisem niște canale foarte utile pe care le urmăream de fiecare dată când parcurgeam un capitol. Internetul e plin de informații care te pot ajuta să înțelegi materia pentru admitere și e o soluție pentru cei care nu își permit să facă pregătire cu un profesor.

Nu te descuraja! Poate colegii tăi merg la meditații de mai multe ori pe săptămână sau deja au parcurs o dată materia. Asta nu înseamnă că ei vor intra la medicină și tu nu. Important e să nu intri în panică sau să-ți pierzi încrederea în tine. Fiecare învață în ritmul și felul său. Au intrat la medicină și tineri care s-au pregătit din primul an de liceu, dar și cei care au început să învățe cu șase luni înainte. Au intrat și cei care au făcut pregătire cu un profesor, dar și cei care s-au pregătit singuri. Depinde doar de tine dacă vei reuși să îți împlinești visul sau nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu